torsdag 3 december 2009

I Stockholm

Som ni såg i mitt förra inlägg så har jag faktiskt varit i Stockholm! Det var jätteroligt!!!
Vi flög dit. Det var lite tråkigt att sitta stilla hela tiden, men det var spännande på slutet när jag fick titta ut genom rutan och se när vi landade. Jag sa "Iiiiii" när jag tittade på flygplansvingen. Jag skulle egentligen vara fastspänd i ett bälte hos pappa men det var inget kul så jag hoppade över till mamma och stod i hennes knä istället.

Vi åkte buss och sen skulle vi åka T-bana men innan vi kom på tåget så somnade jag. När jag vaknade var vi hemma hos Gittan. Där fanns 4 katter och 1 hund. Oj vad roliga de var! De sprang runt och hoppade och hade sig, jag sprang efter och skrattade åt dem.
Kollar när katten äter, det är spännande. Den svartvita katten tyckte jag var extra rolig!

Vovven och jag gillade katternas leksaker

Sen var vi ute och gick i Stockholm med Gittan som guide. Vi var ute länge. Det var lite skumpigt emellanåt, men mamma och pappa lyfte upp mig när jag gled för långt ner i vagnen. Längst framme går pappa och Gittan. Gittan kör mig, mamma har halkat efter lite. Det var massor av fina juleljus att titta på i stan.

När vi kom hem åt vi pizza. Den var jättegod! Godast var pizzasalladen, jag åt hur mycket som helst av den. Sen busade jag runt lite. Jagade katter och spelade piano.
Gittan hade nämligen ett piano precis som mormor och morfar också har. Jättekul! Hoppas mamma och pappa också kan skaffa ett piano till mig någon gång. Tyvärr säger de att vi inte har plats för ett sådant hemma...

Jag lägger alltid ner min napp på bordet (eller ger den till någon i närheten) när jag ska smaka på någonting.

På torsdag morgon gick jag och mamma upp först. Vi fixade frukost och sånt. Pappa gick och jobbade. Mamma och jag lekte hemma hos Gittan och tittade lite på TV. Innan jag skulle sova middag fick jag prova något nytt att äta. Kroppkakor. Det var riktigt mumsigt!
Serverad framför tv:n, det är lyx...

Sen sov jag, men inte speciellt länge. När jag vaknade gjorde vi oss klara och så gick vi en promenad med Gittan och vovven. Det var mysigt! Sen tog mamma och jag T-bana och mötte pappa. Pappa och jag gick till Playground. Där var kul! Jag sprang omkring i korridorerna och busade. Pappas kollegor busade också lite med mig. Sen åkte vi tillbaka hem till Gittan och katterna och busade där. När mamma kom hem så åt vi middag. Det var jättegott! Speciellt riset och gurkorna.
Mums för ris!

Jag kan faktiskt äta helt själv!

Mmmm, mycket gott.... Som ni ser i bakgrunden tar Gittan kort på mig. Hon ville få mina fina runda kinder på bild! :-D
På morgonen när vi skulle åka hem så fick jag äta frukost själv.
Det gick jättebra

Måste vara koncentrerad, annars trillar maten av...

Lyckas för det mesta

Den här stolen var himla rolig att klättra på

Tjejkatten rörde sig så snabbt att mamma knappt hann fånga henne på bild. Söt var hon i alla fall! Hon var inte så mycket framme och busade. Hon höll sig mest undan för mig.

Jag somnade i soffan hos Gittan men när jag vaknade var vi på ett tåg. Jag var jättehungrig! Jag skrek och skrek och slängde mig på golvet. Som tur var fixade mina föräldrar välling till mig snabbt. Så blev jag hyfsat nöjd igen.
Vi kom till en flygplats, Arlanda. Där busade jag runt ett tag.

Sen åkte vi flygplan hem igen. Jag börjar bli van. Jag fick majsbågar hela tiden, det var gott! Fick en leksak och en bok också. Jag satt i pappas knä i stort sett hela resan. Fast jag gillar inte när vi landar. Det gör lite ont i öronen. Pappa säger att jag ska dricka vatten så det går över. Så det gjorde jag.

När vi hade landat åkte vi bil hem till mormor och morfar! Det var jätteroligt att komma dit! Vi fikade och åt middag och Oscar var också där. När jag blev trött så åkte vi hem. Så mycket jag varit med om dessa dagar! Jag somnade utmattad i bilen på väg hem.
Men bara så ni vet så gillar jag när det händer lite! Det är roligt! Och det var roligt att resa!

Inga kommentarer: