fredag 25 december 2009

Julafton!

Igår var det julafton! Jag fick julklapp av mamma och pappa. Ett staffli och en massa bokstäver.

Jag tog av bokstäverna och la på puffen.

Staffliet stod en bit bort så jag fick skynda dit.

Där satte jag upp och tog bort magneter. Det var mycket att ordna med! Jag kunde inte slita mig utan höll på och ordnade bokstäver ända tills vi skulle åka iväg. Det var så roligt!!!

Vi åkte till mormor och morfar för att fira jul. Jag hade tomtekläder. Det ska man ha på julen. Pappa hade tomteluva. Jag gillar inte min luva så mycket men hade den på en liiiten stund.
Jag fick russin och ost! Det är mina favoritmatsaker. Jag åt massor.
Ost är jättegott!

Först kom Berit, sen kom Olle och så Annika och Rolf. Jag busade massor med pappa, mormor och morfar så mycket att jag blev trött. Då fick jag återhämta lite energi genom att först mysa med pappa och sen med mormor.

När jag fått lite ny energi så åt vi julmiddag! Det gjorde vi länge och de vuxna sjöng. Inte mormor för hon hade tappat rösten. Jag sjöng inte heller för jag kan inte alla låtar.
Jag var med vid matbordet en stund

Sen hade vi julklappsutdelning och jag fick massor av roliga klappar och höll mig vaken lite till!
Att morfar hade fina röda tomtekläder var inte något jag tänkte på. Jag hade fullt upp med mina julklappar.

Jag fick så roliga julklappar!!! Jag lekte med allihop!
Här leker jag med ett pussel som man lägger på golvet. Det är lite klurigt men jag har väldigt bra tålamod.

Och jag fick en liten gård med djur som man skulle stoppa in i olika hål. Man kunde lyfta på taket och stoppa in dem så också.

Och detta pussel var också roligt! Jag var jättebra på det. La det meddetsamma.

Vad kul det var med jul!!! Längtar tills nästa!

Inga kommentarer: