onsdag 6 maj 2009

6 maj

Idag var pappa hemma ganska länge på förmiddagen. Mamma var och tränade. Sen körde mamma och jag pappa och Oscar till jobbet. När vi kom hem igen så lekte jag med mina grejor. Jag står ofta utan att hålla i någonting. Då tycker mamma att jag är duktig och blir jätteglad. Vi gick ut en runda mamma och jag. Jag somnade. Sov i 1,5 timme. Skönt. Jag gillar att vara hemma och leka fast inte hela dagen. Så jag hade ingenting emot att vi åkte ut en runda med bilen efter att jag hade ätit.

Vi körde till Åsa och Emmi och de hoppade in och så åkte vi till babyringen. Där fanns massor av roliga saker! Jag drog i och kände på det mesta jag kom åt. Mamma köpte en stol, hon säger att jag ska sitta bak på hennes cykel i den. Det låter spännande. Mamma fick ett måttband av butikstjejen och så mätte hon mitt huvud. Så vi kunde köpa en hjälm i rätt storlek.

Sen åkte vi hem till oss och där lekte jag och Emmi. Vi ville läsa samma böcker. Jag ville gärna ha hennes napp. Den såg god ut. Emmi har mysigt hår som jag gärna klappar på. Vi fick smaka lite fika, Emmi och jag. Och vi fick välling båda två. Det var gott för jag var hungrig. Emmi och hennes mamma

Efter att vi skjutsat dem hem så kunde jag inte hålla mig vaken längre. Jag sov inte så länge. Bara 20 min ungefär.
Var ganska trött när jag vaknade men då åkte vi till affären och det är så himla kul att åka kundvagn, så då piggnade jag till ordentligt. Det finns så mycket att titta på när man handlar. Går inte att titta rakt fram, allt intressant är åt andra hållet :-)

Efter att vi handlat hämtade vi pappa och Oscar. När vi kom hem så lekte jag med pappa. Mamma lagade mat. Innan jag skulle sova så fick jag bada. Det var roligt!!!

Inga kommentarer: