tisdag 5 maj 2009

Flera dagar...

I söndags så blev jag passad av Camilla och hennes familj. Mamma och pappa skulle åka och bowla. De var väldigt stressade och hade väldigt bråttom. Jag var jättetrött och hungrig när vi kom hem till Camilla och så bara lämnade mamma och pappa mig. Oj vad jag blev ledsen! Men så fick jag åka vagnen och det kändes jättebra. Så då somnade jag. När jag vaknade igen var jag fortfarande där men då var det roligare! Jag fick middag och sen lekte jag med Camilla, Jörgen, Jonas och Josefin. De sjöng för mig och det tyckte jag var jätteroligt! Lite senare kom mamma och pappa. Vi lekte en stund och sen åkte vi hem. Oj vad trött jag var när jag skulle sova.

Igår så var mamma och jag och handlade. Jag tycker om att åka kundvagn i affären. Det är så mycket att titta på! Efteråt körde vi hem till mormor och morfar. Mamma åkte iväg och jag stannade kvar. Jag hade jättekul! Visade att jag kan krypa nerför stora trappan. Det gjorde jag flera gånger, lite fram och tillbaka. Mormor och jag var också och handlade. Det är kul att åka vagn, men inte inne i affären. Inte barnvagn. Men ute är det så mycket att titta på! Mamma kom efter ett tag och vi stannade kvar och fikade. Jag fick massor av emmentaler ostbitar. De var supergoda. Jag åt och åt och tröttnade aldrig! Jag kan ta upp dem själv och stoppa i munnen :-)

Idag så kom Amanda och hennes mamma hit! Så kul! Jag höll mig vaken flera timmar. Men mot slutet var jag trött. Då gick vi upp där uppe och busade lite. Det är aldrig fel.
Söta Amanda

Amandas mamma busar med mig

Inga kommentarer: