onsdag 27 maj 2009

Lite blandat

Jag gillar att borsta tänderna. Det gör jag i stort sett varje morgon!

I förrgår var vi på bvc, jag blev vägd och mätt och fick spruta. När mamma tog av mig kläder och blöja kröp jag snabbt ut i väntrummet och tog lära-gåvagnen och gick en sväng. Och så stannade jag och kissade lite på golvet. Jag passar alltid på att kissa när blöjan är av! Tanten skrev aldrig in min längd och vikt... så jag vet faktiskt inte vad jag väger. Tror mamma ska ringa och kolla för hon vet inte när vi ska dit nästa gång heller...

När vi hade varit på bvc åkte vi in till stan. Jag åkte vagn och vi letade efter något bra fik för jag var hungrig. Det tog lång tid att gå och det var soligt och varmt ute. Vi hittade ett café i slottsträdgården. Där fick jag mat, mamma med. Fikastund i Slottsparken

Mamma fick väldigt bråttom när vi var klara, hon sprang med mig i vagnen. Vi kom till en doktor. Där var inget kul. Sen skulle jag åka vagn igen. Det ville jag inte. Som tur var kom vi hem tillslut... det var skönt!

Igår var vi mest hemma. Vi gick en sväng om Mobilia och där träffade vi mormor. Vilken tur! Hon följde med oss hem sen och busade med mig. På kvällen kom morfar också en liten stund.
Nu kan jag klättra på bordet!

Det är toppen!

Inget fel i att sitta på knä där en stund heller.

Mormor ser till så att jag klappar fint på Oscar.

Sen busar vi!

Och gungar

Och jag får leka styrman

Och åka karusell

Nästan ett helt varv gick det innan jag trillade av.

Inga kommentarer: