söndag 17 maj 2009

Söndag en kall men solig dag

Jag har precis vaknat, pappa placerade mig här på terassen.

Oscar kommer och säger hej!

Han är rolig, Oscar. Vi har kul ihop.

Jag får klappa på honom. Innan gick han alltid men nu stannar han kvar.

Hej mamma! Du vet väl att jag är en riktig linslus nuförtiden :-D

Här sitter jag på mammas cykel. Jag har en helt egen stol! Den är rolig. Mamma säger att vi ska cykla mycket from nu.

Teståker, pappa går med.

Så här ser jag ut sekunden innan mina ögon faller ihop.

Jag var ju så trött...

Idag har varit en dag i promenadernas tecken. Vi var först ute och gick på Bo 01. Där fikade vi också. Mycket mumsig äpplejuice fick jag smaka. Och lite scones med cream cheese. På vägen hem så somnade jag. När jag vaknade lekte jag en stund på terassen, mest med Oscar. Sen åkte vi iväg igen. Denna gången till Klagshamn. Först tittade vi på blommor och sen gick vi en runda. Där var massor att titta på! Men det var lite tröttande.

Hemma igen så fick jag mat och sen gick mamma och jag ut en runda. Det var skönt och avkopplande, mamma la mig lite ner i vagnen och då tog det inte lång tid innan jag somnade igen. Fast sen väckte pappa mig alldeles för tidigt. Tyckte jag... Men jag piggnade till efter en stund. Mamma och pappa lekte med mig. Jag fick gå mellan dem, fram och tillbaka och de blev så glada varje gång jag kom fram! Pappa fick en puss varje gång. När jag kommer till mamma vill jag att hon ska lägga mig ner på rygg på golvet och busa. Så jag böjer mig bak allt jag kan! Sen busade jag med Oscar. Vi hade lite dragkamp. Han snor mina gosedjur och tuggar på dem.

Dragkamp med Oscar

Inga kommentarer: